Copyright © 2014. HU-
Címkék: e-
Magyarországon 2013. július 1-
Az európai uniós követelményeknek megfelelően határozták meg a díj mértékét (25/2013. NFM rendelet), a gépjármű kategóriájának (J2 -
Az útdíjat a fuvarozónak kell bevallania és megfizetnie. A bevallást kétféleképpen lehet megtenni, viszonylati jegy vételével (ahol előre megtervezik az útvonalat és csak erre az egy útra vásárolja meg a jogosultságot) vagy Bevallási Közreműködő segítségével (járműkövetési rendszer, OBU -
A fedélzeti eszköz lehet:
-
-
Azok számára, akik gyakran használják a hazai díjköteles útszakaszokat, kényelmes megoldást jelenthet a jellemzően flottakövető szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások, az úgynevezett bevallási közreműködők által biztosított fedélzeti eszközzel történő bevallási módszer. Alkalmazásának előfeltétele, hogy a felhasználó előzetesen regisztráljon az útdíjszolgáltatónál (NÚSZ), és szerződést kössön egy bevallási közreműködővel.
A fedélzeti eszköz helyes használata esetén elkerülhető a jogosulatlan úthasználati bírság, biztonságos az útdíj fizetés, nyugodtan lehet menetközben módosítani az útvonalat, esetlegesen a tengelyszámot.
Ellenőrzés: A NÚSZ Zrt., mint az ellenőrzés támogatására kijelölt szervezet a jogosulatlan úthasználat kiszűrését a forgalom megállítása nélkül végzi. Az ennek megállapításához szükséges adatgyűjtés egyrészt fixen telepített eszközökkel, másrészt erre a célra kialakított gépjárművekre szerelt berendezésekkel történik. A gyorsforgalmi és főúti pályaszakaszokon fixen telepített portálok száma összesen 74 darab, a folyamatos mobil ellenőrző adatgyűjtést pedig körülbelül 100 gépjármű végzi.
A fixen telepített díjellenőrző állomások felismerik és rögzítik a keresztmetszeten áthaladó járművek a díjfizetés szempontjából fontos adatait. (Bemutató videó) A hordozó járművekbe telepített mobil díjellenőrző berendezések folyamatos adatgyűjtést végeznek, így a díjköteles úthálózat bármely pontján, bármikor ellenőrizhető az úthasználati jogosultság. A begyűjtött adatok alapján egyértelműen meghatározható, hogy az adott jármű az érintett útszakaszon rendelkezik-
Bírságolás: A jogosulatlan úthasználat szankciója közigazgatási bírság, melynek kiszabására a rendőrség jogosult.
Erre két módon kerülhet sor:
-
-
Az ellenőrzés és szankcionálás a fent bemutatott lehetőségeken túl a határállomások ellenőrző pontjain is történik. A helyszíni megállítás nélkül kiszabott bírság utólag is beszedhető, vagyis akkor is, amikor a jogosulatlan úthasználó legközelebb visszatér az országba. (forrás: www.hu-
A bírság összege 80.000 -
A fedélzeti egységgen kersztül történő tengelyszám állítás (JDB) finom hangolása 2014. 02 09-
JDB állítási eljárás menete:
Az eljárás első lépéseként az Ügyfél, vagy a nevében állításra jogosult személy átállítja a JDB értéket a fedélzeti eszközön vagy a Bevallási Közreműködő által biztosított más felületen. Erről a Bevallási Közreműködő tudomást szerez és az átállítás tényéről értesíti az Útdíj Rendszert. Az Útdíj Rendszer az értesítést követően azonnal e-
Az Ügyfeleknek az átállási időszak alatt gondoskodniuk kell arról, hogy az átállást követően a helyes JDB érték kerüljön megadásra, vagy a HUGO Portálon Keresztül, vagy a Bevallási Közreműködő igénybevételével, a már hatályba lépett JDB érték mellett.
Ismételten felhívjuk az Ügyfelek figyelmét arra, hogy a Gépjárművekkel mindaddig állni kell, amíg a Bevallási Közreműködő igénybevételével történő új JDB érték megadása hatályba nem lép. (Tehát, csak állóhelyzetben lehet tengelyszámot állítani!) Az Ügyfélnek az átállási időszakot követően is folyamatosan gondoskodnia kell a helyes JDB érték megadásáról. A nem megfelelő JDB érték beállítása közigazgatási bírságot vonhat maga után.
Kérünk minden Ügyfelet, hogy a gépjárművükkel csak akkor haladjanak, ha a fedélzeti eszköz üzemképes állapotáról meggyőződtek, az eszköz üzemképtelenségének megállapításakor szakítsák meg útvonalukat, és másképpen gondoskodjanak az úthasználati jogosultság megszerzéséről. Utólagosan, az ellenőrzést követően úthasználati jogosultság szerzésére nincsen mód. A bírsággal szemben az Ugrási Menetillesztésre és a vélelmezett úthasználatra az Ügyfél nem hivatkozhat.
Kérünk minden Ügyfelet, hogy különösen a 209/2013 Korm. rendelet 26.§ (2) bekezdés értelmében biztosítsa a Fedélzeti Eszköz megfelelő használatához, üzemszerű működéséhez szükséges feltételeket, ugyanis csak ebben az esetben biztosítható az úthasználatra vonatkozó adatok lehető leghamarabb történő eljuttatása a Bevallási Közreműködőhöz.
Felhívjuk az Ügyfelek figyelmét, hogy rendkívüli esetekben, például külföldi tartózkodás vagy szerviz esetén, amikor a fedélzeti eszköz kommunikációja előreláthatóan szünetel, ellenőrizzék az adatszolgáltatás sikeres előfeltételének teljesülését, vagy a hu-